Adaptačné vzdelávanie

 

Smernica MŠ SR č.19/2009 z 20. októbra 2009, ktorou sa vydáva Rámcový program adaptačného vzdelávania.
Smernica č. 19/2009-R z 20. októbra 2009, ktorou sa vydáva Rámcový program adaptačného vzdelávania

Príloha k Smernici č. 19/2009-R.19_2009_r_smernica_priloha-záznam o adaptačnom vzdelávaní

 

 

Adaptačné vzdelávanie (ďalej len AV)

 Prihláška na AV:

Prihláška na AV

Oznámenie o zaradení na AV:

Oznámenie – Zaradenie na AV

Menovanie uvádzajúceho učiteľa:

Menovanie uvádzajúceho pedagogického zamestnanca pri AV

Povinností uvádzajúceho:

Povinnosti uvádzajúceho PZ

Témy záverečného pohovoru AV:

Témy záverečného pohovoru adaptačného vzdelávania

Kritéria hodnotenia AV:

Kritéria hodnotenia adaptačného vzdelávania

Predhospitačný plán vyučovacej hodiny:

Predhospitačný plán vyučovacej hodiny

Menovanie členov skúšobnej komisie:

Menovanie člena skúšobnej  komisie adaptačného  vzdelávania

Pozvánka na vykonanie otvorenej hodiny:

Pozvánka– Otvorená hodina AV

Zápisnica o ukončení AV:

Zápisnica o ukončení AV

Osvedčenie o absolvovaní AV:

Osvedčenie o ukončení AV začínajúceho pedagogického zamestnanca

Protokol o adaptačnom vzdelávaní:

Protokol o adaptačnom vzdelávaní

Rozhodnutie o úspešnom ukončení AV:

Rozhodnutie_adaptačné vzdel..úspešné.vzor

Rothodnutie o neúspešnom ukončení AV:

Rozhodnutie_adaptačné  vzdel. neúspešné. vzor

 

 

Postup pri adaptačnom vzdelávaní (ďalej len AV)

  1. Prihláška začínajúceho učiteľa na AV

  2. Písomné oznámenie riaditeľa o zaradení začínajúceho učiteľa na AV (je ho potrebné oznámiť najneskôr do 10 dní pred jeho začatím).

  3. Menovanie uvádzajúceho pedagogického zamestnanca riaditeľom školy (uvádzajúcim môže byť pedagogický zamestnanec s 1. atestáciou resp. 2. atestáciou. Spolu s riaditeľom školy otvára Záznam o AV učiteľa t.j. Príloha č. 1 k Smernici č. 19/2009-R a riadi sa zamestnávateľom vypracovaným Programom AV učiteľa.

  4. Program AVpedagogického zamestnanca.

  5. Témy záverečného pohovoru adaptačného vzdelávania.

  6. Kritéria hodnotenia adaptačného vzdelávania.

  7. Predhospitačný plán vyučovacej hodiny (nemusí byť, nie je v povinnej dokumentácii).

  8. Záverečná správa uvádzajúceho učiteľa (obsahuje mieru osvojenia si profesijných kompetencií začínajúceho pedagogického zamestnanca.

  9. Menovanie členov skúšobnej komisie pri AV (skúšobnú komisiu menuje riaditeľ školy najneskôr 10 dní pred ukončením vzdelávania a stáva sa jej predsedom, ktorý menuje ďalších dvoch členov skúšobnej komisie. V rovnakom termíne sú členovia komisie oboznámení so záverečnou správou uvádzajúceho pedagogického zamestnanca).

  10. Pozvánka na vykonanie otvorenej hodiny a záverečného pohovoru (písomná pozvánka na vykonanie otvorenej hodiny a záverečného pohovoru musí byť doručená najneskôr 10 dní pred uskutočnením uvedených činností).

  11. Zápisnica o ukončení AV ( zápisnicu podpíše predseda, členovia skúšobnej komisie a pedagogický zamestnanec. Jedno vyhotovenie protokolu dostane pedagogický zamestnanec).

  12. Rozhodnutie o úspešnom alebo neúspešnom ukončení AV (na základe zápisnice po uplynutí 15-dňovej lehoty od jej podpísania alebo do troch dní od podpísania protokolu o opravnom ukončení AV vydá riaditeľ rozhodnutie o úspešnom  alebo neúspešnom ukončení vzdelávania. Po nadobudnutí právoplatnosti rozhodnutia je pedagogický zamestnanec zaradený do  kariérového stupňa samostatný pedagogický zamestnanec).

  13. Osvedčenie o absolvovaní uvádzania začínajúceho pedagogického zamestnanca do praxe (nemusí byť, nie je v povinnej dokumentácii).

Termín ukončenia AV určuje zamestnávateľ. Podľa toho si prispôsobuje aj termíny prípravy dokumentácie.

Literatúra:

Hanuliaková, Danica. 2010. Dokumentácia k adaptačnému vzdelávaniu. Ako na to? In Manažment školy v praxi, IURA EDITION Bratislava, č. 6/2010, s. 25 – 31.