07.11.2016

V Hlohovci sa zišli odborníci na medzinárodnej konferencii Materská škola je pre všetky deti

V Hlohovci sa zišli odborníci na medzinárodnej konferencii Materská škola je pre všetky deti

04.11.2016
     Riaditeľ Štátneho pedagogického ústavu Ľudovít Hajduk vystúpil na odbornej konferencii s medzinárodnou účasťou, ktorá sa konala v Hlohovci pod záštitou ministra školstva, vedy, výskumu a šp...
www:minedu.sk

15.08.2016

ŠVP PRE MATERSKÉ ŠKOLY

zdroj:www.spu.sk

18.03.2016

DOTAZNÍK: Pedagogická diagnostika v MŠ

Počas svojej práce v materskej škole sa denne stretávate s deťmi, pričom každé z nich je jedinečnou osobnosťou. Na to, aby ste už na začiatku vedeli odhaliť a následne pracovať s ich skrytým potenciálom alebo podchytili akýkoľvek ich problém, je potrebné dieťa už v útlom veku správne diagnostikovať. Prosíme Vás o vyjadrenie Vášho názoru k tejto problematike, čím nám pomôžete s tvorbou jedinečnej a efektívnej publikácie pre Vašu každodennú prax v MŠ.
Vopred ďakujeme za vyplnenie dotazníka a trom vyžrebovaným odpovedajúcim pošleme zaujímavé ceny.

Vyplniť dotazník môžete tu.

zdroj.www.skolskyportal.sk

04.03.2016

Nový ŠVP pre materské školy

zdroj:www.minedu.sk

14.07.2015

Dotácie na rozšírenie kapacít materských škôl - 2. kolo

     Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR vyhlasuje ďalšiu výzvu na rozšírenie a udržanie kapacít materských škôl. Z druhého sociálneho balíčka vlády bolo na tento účel vyčlenených päť miliónov eur.
     Konečný termín na predloženie žiadostí (rozhoduje dátum na poštovej pečiatke) podľa zverejnených požiadaviek je utorok 28. júl 2015, do 24.00 h. Všetky informácie o výzve sú zverejnené v zozname dotácií pre oblasť regionálneho školstva.
zdroj:www.minedu.sk

11.06.2015

Materské školy budú inovovaný ŠVP zavádzať do praxe dobrovoľne

Materské školy sa môžu zapojiť do pilotnej fázy zavádzania inovovaného Štátneho vzdelávacieho programu pre predprimárne vzdelávanie v materských školách do praxe.

čítať ďalej

zdroj:www.statpedu.sk

 

 

03.06.2015

Učitelia to budú mať jednoduchšie pri tvorbe školských vzdelávacích programov

Učitelia to budú mať jednoduchšie pri tvorbe školských vzdelávacích programov

     Štátny pedagogický ústav (ŠPÚ) pripravuje manuály, ktoré riaditeľom a učiteľom základných škôl pomôžu pri tvorbe školských vzdelávacích programov. Nájdu ich na webovom sídle ŠPÚ v priebehu ...
www.minedu.sk

29.04.2015

ŠVP pre materské školy bude v budúcom školskom roku dobrovoľný

ŠVP pre materské školy bude v budúcom školskom roku dobrovoľný

 

      Inovovaný Štátny vzdelávací program pre materské školy bude v prvom roku svojej platnosti dobrovoľný – rozhodol o tom minister školstva Juraj Draxler. Dospel k tomu po stretnutí s hlavnou ...
www.minedu.sk

13.03.2015

Nový ŠVP pre materské školy

     Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR zverejnilo znenie nového Štátneho vzdelávacieho programu (ŠVP) pre materské školy (ISCED 0).
     Nový ŠVP posilňuje niektoré oblasti výučby, ako napríklad rozvíjanie logického myslenia či ovládanie geometrických reťazcov. Deti budú v škôlkach taktiež pracovať aj s textom. Oproti predchádzajúcemu dokumentu by mal byť jednoduchší a priateľskejší pre užívateľov.

Súbor typu pdf

Štátny vzdelávací program pre materské školy

zdroj:www.minedu.sk

04.02.2015

 

09.12.2014

Nový ŠVP pre materské školy

 

     Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR zverejnilo pracovný návrh nového Štátneho vzdelávacieho programu (ŠVP) pre materské školy (ISCED 0).
     Nový ŠVP posilňuje niektoré oblasti výučby, ako napríklad rozvíjanie logického myslenia či ovládanie geometrických reťazcov. Deti budú v škôlkach taktiež pracovať aj s textom. Oproti predchádzajúcemu dokumentu by mal byť jednoduchší a priateľskejší pre užívateľov.

Súbor typu pdf

09.12.2014

Nový ŠVP pre materské školy bude jednoduchší, sľubuje J. Draxler

Nový ŠVP pre materské školy bude jednoduchší, sľubuje J. Draxler


      Nový Štátny vzdelávací program (ŠVP) pre materské školy (MŠ) bude oproti predchádzajúcemu dokumentu jednoduchší a používateľsky priateľskejší. Na dnešnom predstavení dokumentu to uviedol m...
www:minedu.sk

30.09.2014

uc_skolka_web.jpg

Podporte petíciu za nový vzdelávací program pre MŠ!

Štátny vzdelávací program pre materské školy nevyhnutne potrebuje zmenu. Potvrdil to aj posledný prieskum Slovenskej komory učiteľov. A od 25. 09. 2014 do 31.10.2014 už prebieha aj Petícia za schválenie nového Štátneho vzdelávacieho programu pre MŠ.
Viac »

otaznik.jpg

Aké učebné materiály môžu používať materské školy?

Často sa stáva, že riaditeľka škôlky objaví kvalitnú a odborne spracovanú učebnú pomôcku či pracovný zošit pre dieťa, ale neobjedná ho pre škôlku, lebo nie je schválený ministerstvom školstva. Ako má postupovať a čo jej povoľuje alebo nepovoľuje zákon?
Viac »

zdroj:www.skolskyportal.sk

19.09.2014

Materské školy chcú poriadok vo vzdelávacom programe

zdroj:www.skolskyportal.sk

28.07.2014

Učitelia v škôlkach chcú jasný štátny vzdelávací program

 
Učitelia materských škôl žiadajú zrozumiteľný a jasný štátny vzdelávací program. Ten definuje ciele vzdelávania a vymedzuje aj jeho obsah. So súčasným programom je nespokojných 70,73 percenta kolektívov učiteľov v škôlkach. Vyplýva to z prieskumu Slovenskej komory učiteľov, ktorá v dotazníkoch zisťovala názory učiteľov na vzdelávací program.
zdroj:www.skolskyportal.sk

 

29.05.214

logo2

Malí škôlkari dostali Opatovského na kolená svojimi vedomosťami o mobiloch a tabletoch

Rozprávky OVCE.sk už poznajú aj malí škôlkari. eSlovensko spolu s Metodicko-pedagogickým centrom a Telekomom prináša do 3000 materských škôlok na Slovensku rozprávkovú knihu OVCE.sk 01 Za siedmimi wifinami a siedmimi statusmi. 

zdroj:.www.uspesnaskola.sk

13.02.2014

Škôlky sa majú viac priblížiť ku školám

Materské školy by sa mali viac podobať na predstupeň školy. Deti by pred nástupom do základnej školy mali vedieť rozoznávať písmená tlačenej abecedy, napísať tlačenými písmenami svoje krstné meno,...

www.skolskyportal.sk

11.02.2014

Materské školy by podľa Čaploviča mali patriť pod rezort školstva

Minister školstva Dušan Čaplovič sa chce inšpirovať fínskym modelom, v ktorom materské školy patria priamo pod rezort školstva.
zdroj:www.minedu.sk

 

4.11.2013

Kreatívne plánovanie v
práci riaditeľky materskej školy

Kreatívne plánovanie v práci riaditeľky materskej školy

Plánovanie je veľmi dôležitým procesom, na základe ktorého vieme zabezpečiť pokrok v pracovných i osobných záležitostiach. Prečo by to však mala byť činnosť nepríjemná a nudná?

Viac »

23.09.2013

Príprava ročného plánu vnútornej kontroly materskej školy

 
Oblasť stratégie a taktiky vnútornej školskej kontroly ako funkčného kontrolného systému je spojená s riešením základných problémových okruhov, ktoré sú východiskom pre voľbu činnosti, nástrojov, metód, foriem a prostriedkov.
 

 

26.02.2013

Ako sa dotkne
novelizácia školského zákona materských
škôl

Ako sa dotkne novelizácia školského zákona materských škôl

Zákon č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov bol od svojho schválenia v roku 2008 novelizovaný už šesťkrát. Pre materské školy sú v jeho poslednej novele významné najmä zmeny týkajúce sa § 28.

zdroj:www.skolskyportal.sk

26.02.2013

Voľba členov rady školy v materskej škole

Voľba členov rady školy v materskej škole

Rada školy je iniciatívnym a poradným samosprávnym orgánom, ktorý presadzuje záujmy detí a rodičov, pedagogických zamestnancov a ostatných zamestnancov. Plní funkciu verejnej kontroly, posudzuje a vyjadruje sa k činnosti školy a orgánov miestnej samosprávy.

Viac »

zdroj:www.skolskyportal.sk

10.5.2012

Roadshow Moderný učiteľ v materskej škole

UPOZORNENIE – ROADSHOW JE ZRUŠENÁ!
Podujatie Roadshow Moderný učiteľ v materskej škole bolo, žiaľ, zrušené. Tieto aktivity sa snažíme zabezpečovať tak, aby boli pre všetkých účastníkov bezplatné. Na Roadshow sa nám nepodarilo získať dostatok prostriedkov, preto sme sa ju rozhodli v plánovanom termíne nerealizovať. V prípade, že stanovíme nový termín podujatia, budeme vás o ňom informovať.
Za pochopenie ďakujeme.

   zdroj: https://www.indicia.sk/projekty/materske_skoly/roadshow/

29.3.2012

Správa OECD: Slovensko by malo pomôcť učiteľom v materských školách zlepšovať svoje profesijné zručnosti

     Motivácia učiteľov v materských školách k zvyšovaniu svojej kvalifikácie počas celej kariéry a zatraktívnenie tohto povolania pre mladých ľudí, najmä mužov. To sú odporúčania pre Slovenskú republiku, ktoré vyplývajú z aktuálnej správy Siete OECD o vzdelávaní v ranom detstve a starostlivosti. Slovensko požiadalo OECD pri vypracovaní tejto správy zamerať sa na oblasť zvyšovania kvalifikácií a zlepšovania odbornej prípravy a pracovných podmienok (v porovnaní so Švédskom a Fínskom).
     Správa OECD Otázka kvality v predškolskom vzdelávaní a starostlivosti: Slovenská republika (Quality Matters in Early Childhood Education and Care: Slovak Republic) konštatuje, že naša krajina by mala rozvíjať predškolskú výchovu a vzdelávanie s využitím svojich silných stránok. Tými sú konkurencieschopné platy (učitelia s vysokoškolským vzdelaním druhého stupňa zarábajú rovnako ako učitelia na 1. stupni ZŠ) a kontinuálne vzdelávanie, ktoré dáva učiteľom možnosť rozvíjať svoje profesijné zručnosti.
   Správa odporúča vynaložiť viac úsilia do zatraktívnenia tohto povolania pre mužov. Kým v krajinách OECD majú ženy medzi učiteľmi na predškolskej úrovni zastúpenie na úrovni 95 %, na Slovensku je to až  99,9 %.
    Dôležitým je podľa správy aj motivovanie učiteľov, aby pokračovali vo svojom profesijnom rozvoji. Podpora pokrývania nákladov na kontinuálne vzdelávanie, finančná podpora na kompenzovanie straty časti platu z tohto dôvodu, priznávanie voľna na účasť na vzdelávaniach, či zvyšovanie platu patria k podnetom využívaných v mnohých krajinách a mohla by ich zvážiť aj SR.
    V materiáli sa taktiež poukazuje na potrebu prehodnotiť kvalifikačné požiadavky na učiteľov v predprimárnom vzdelávaní. Zvýšenie kvalifikácie týchto zamestnancov by bolo podľa správy prínosné.
Viac informácií

Bratislava 29. marec 2012

zdroj:www.minedu.sk

 

26.3.2012

26.3.20012

9.3.2012

Skúšky - overenie profesijných kompetencií

Školenia pre materské školy

 

9.3.2012

Vyhláška MZ SR č. 527/2007 Z. z. a prijímanie detí do materskej školy

 
Vyhláška MZ SR č. 527/2007 Z. z. o podrobnostiach o požiadavkách na zariadenia pre deti a mládež (ďalej len „vyhláška“) je vykonávacím predpisom k zákonu č. 355/2007 Z. z. o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon“), ktorý v § 24 vymedzuje z právneho hľadiska zariadenia pre deti a mládež, a zároveň stanovuje povinnosti, ktoré treba dodržiavať pri zriaďovaní a prevádzke zariadení pre deti a mládež. Vyhláška tieto povinnosti ďalej rozpracováva do podrobností.
zdroj:www.skolskyportal.sk

9.3.2012

Povinnosti materskej školy pri inšpekcii práce

 
 
Inšpekciu práce upravuje zákon č. 125/2006 Z. z. o inšpekcii práce a o zmene a doplnení zákona č. 82/2005 Z. z. o nelegálnej práci a nelegálnom zamestnávaní a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon č. 125/2006 Z. z.“). Aké povinnosti má materská škola v súvislosti s inšpekciou práce?
zdroj:www.skolskyportal.sk

14.2.2012

Vo vzťahu k materským školám priniesol zákon č. 390/2011 Z. z. zmeny aj v oblasti prijímania vyššieho počtu detí, ktoré nadobudnú účinnosť 1. septembra 2012. K akým úpravám § 28 zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní v tejto otázke došlo?

6.12.2011

Odporúčame

Zvedavček 2 • 2011/2012

Pracovný zošit pre deti vo veku 5 – 6 rokov vypracovaný v súlade so Štátnym vzdelávacím programom ISCED 0 – predprimárne vzdelávanie.

zdroj:www.skolskyportal.sk

11.10.2011

23.9.2011

Ako má vyzerať plán výchovno-vzdelávacej činnosti v MŠ?

 
 
Otázka: Týždenné plány máme z týchto častí: tematický okruh, výkonové štandardy, čiastkové ciele, edukačná aktivita, kompetencie, stratégie, učebné zdroje, plnenie. Je to správne? Tieto časti sa majú vzťahovať aj na popoludnie, príp. na pobyt vonku?
zdroj:skolskyportal.sk

17.8.2011

Na skládky nie sme krátki!

 

Vedomí si osobnej zodpovednosti každého z nás za stav tejto krajiny, opierajúc sa o vlastné skúsenosti a nadobudnuté poznanie, vedení vierou, že lepšie je zapáliť maličké svetielko, než preklínať tmu, hľadajúc ľudí stále veriacich v dobro, spravodlivosť a pravdu, dúfajúc, že nikto z nás tu nie je sám pre seba, a že život má vyšší zmysel, vyznávajúc filozofiu priamej akcie, hľadáme ľudí, ktorí sa inšpirujú našou cestou.“   Viac

 

Materská škola

 

Materská škola podporuje osobnostný rozvoj detí v oblasti sociálno-emocionálnej, intelektuálnej, telesnej, morálnej, estetickej, rozvíja schopnosti a zručnosti, utvára predpoklady na ďalšie vzdelávanie. Pripravuje na život v spoločnosti v súlade s individuálnymi a vekovými osobitosťami detí.

Na predprimárne vzdelávanie v materských školách sa prijíma spravidla dieťa od troch do šiestich rokov jeho veku; výnimočne možno prijať dieťa od dvoch rokov veku. Prednostne sa prijíma dieťa, ktoré dovŕšilo piaty rok veku, dieťa s odloženým začiatkom plnenia povinnej školskej dochádzky a dieťa s dodatočne odloženým začiatkom plnenia povinnej školskej dochádzky.

Dieťa môže byť do materskej školy prijaté k začiatku školského roka ale aj v priebehu školského roka.

Štátny vzdelávací program, školský vzdelávací program

Výchova a vzdelávanie v materských školách sa uskutočňuje podľa vzdelávacích programov. Vzdelávacími programami sú štátny vzdelávací program a školský vzdelávací program. Dňa 19. júna 2008 gremiálna porada ministra schválila Štátny vzdelávací program ISCED 0 – predprimárne vzdelávanie, ktorý je prvým stupňom dvojúrovňového modelu vzdelávacích programov. Je najvyšším platným kurikulárnym dokumentom, ktorý definuje požiadavky (ciele) spoločné pre všetky deti navštevujúce materskú školu. Určuje základné minimum (základné učivo vrátane požadovaných spôsobilostí, ktoré deti majú zvládnuť), ktoré garantuje štát prostredníctvom materskej školy a učiteliek, ktoré spĺňajú podmienky odbornej a pedagogickej spôsobilosti. Je východiskom na vytvorenie školských vzdelávacích programov konkrétnych materských škôl.

V súlade s § 161 ods. 27 zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov sa výchova a vzdelávanie detí v materských školách uskutočňuje podľa školských vzdelávacích programov.

Štátny vzdelávací program ISCED 0 – predprimárne vzdelávanie je umiestnený na webovom sídle Štátneho pedagogického ústavu.

 

 

S účinnosťou od 1 septembra 2009 sa skončila platnosť Programu výchovy a vzdelávania detí v materských školách, ktorý už nie je základným pedagogickým dokumentom materských škôl, ale bude slúžiť ako učebný zdroj pre pedagogických zamestnancov materských škôl pri tvorbe plánov výchovno-vzdelávacej činnosti.

Program výchovy a vzdelávania detí v materských školách je umiestnený na webovom sídle Štátneho pedagogického ústavu.

Pri práci s deťmi s odloženým začiatkom plnenia povinnej školskej dochádzky a deťmi s dodatočne odloženým začiatkom plnenia povinnej školskej dochádzky sa odporúča využívať Rozvíjajúci program výchovy a vzdelávania detí s odloženou povinnou školskou dochádzkou v materských školách, ktorý je umiestnený na webovom sídle Štátneho pedagogického ústavu.

Pri výchove a vzdelávaní začlenených detí so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami sa okrem Štátneho vzdelávacieho programu ISCED 0 – predprimárne vzdelávanie využívajú aj vzdelávacie programy pre deti so zdravotným znevýhodnením, ktoré tvoria jeho súčasť. Vzdelávacie programy pre deti so zdravotným znevýhodnením boli schválené pod číslom CD-2008-18550/39582-1:914 dňa 26. mája 2009.

zdroj: minedu.sk

13.07.2011
 
Vyhláška MZ SR č. 527/2007 Z. z. o podrobnostiach o požiadavkách na zariadenia pre deti a mládež (ďalej len „vyhláška“) je vykonávacím predpisom k zákonu č. 355/2007 Z. z. o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon“), ktorý v § 24 vymedzuje z právneho hľadiska zariadenia pre deti a mládež, a zároveň stanovuje povinnosti, ktoré treba dodržiavať pri zriaďovaní a prevádzke zariadení pre deti a mládež. Vyhláška tieto povinnosti ďalej rozpracováva do podrobností.

11.7.

Tvorba plánu práce školy

 
Plánovanie práce je jedným z najdôležitejších faktorov bezchybného chodu školy v priebehu celého školského roka. Plánovanie je východiskom pre všetky ostatné riadiace funkcie.
 

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________

30.6.

Osvedčenia a ďalšie odporúčania pre rok 2011/2012

 

Web Content Image
 
 
 
Osvedčenie o absolvovaní predprimárneho vzdelávania sa v materskej škole vydáva v posledný deň školského vyučovania v danom školskom roku s dátumom 30. jún príslušného kalendárneho roku. Deťom, o ktorých materská škola vie, že budú mať odložené plnenie povinnej školskej dochádzky a budú navštevovať materskú školu aj v nasledujúcom školskom roku, sa osvedčenie o absolvovaní predprimárneho vzdelávania nevydáva.

 

 
______________________________________________________________________________________________________________________________________
27.6.

Osvedčenie o absolvovaní predprimárneho vzdelávania

 
 
Medzi povinnosti materskej školy patrí aj povinnosť vydávať Osvedčenia o absolvovaní predprimárneho vzdelávania. I keď si možno poviete, že je to len ďalšia agenda, je to doklad o ukončení predprimárneho vzdelávania.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________
 

2.6.

 

   

  Manažment a marketing trvalo udržateľného rozvoja z pohľadu predprimárneho vzdelávania - pozvánka na konferenciu  

________________________________________________________________________________________________________________________________________

30.5.

  Pozvánka na okresné metodické združenie pre pedagogických zamestnancov materských škôl

           
Školský úrad v Humennom a oddelenie školstva MsÚ v Humennom  v spolupráci so ŠÚ Ptičie Vás pozýva na okresné metodické združenie pre pedagogických zamestnancov materských škôl, ktoré sa uskutoční v dňoch 9. a 10. 06.2011 v  malej zasadačke (č. 3 - prízemie) na Mestskom úrade, Kukorelliho 34 v Humennom.

Lektor: Mgr. Jana Paleschová

Cieľ: Rozvoj profesijných kompetencií v dimenzii: Výchovno-vzdelávacia činnosť - poznať platný ŠVP predprimárneho vzdelávania a ŠkVP, vedieť plánovať výchovno-vzdelávaciu činnosť v súlade s učebnými osnovami školského vzdelávacieho programu, poznať špecifické ciele učebných osnov školského vzdelávacieho programu a vedieť ich konkretizovať/operacionalizovať v plánoch výchovno-vzdelávacej činnosti v podobe požadovaných/očakávaných výkonov dieťaťa.

Cieľová skupina:  učiteľ pre predprimárne vzdelávanie

Program:
08,30 – 09.00 Prezentácia
09,00 - 10,30 (90 min.) Mgr.Jana Paleschová, Štátny vzdelávací program ISCED 0 – predprimárne vzdelávanie; Školský vzdelávací program (2 h)
10,45 - 12,15 (90 min.) Mgr.Jana Paleschová, Učebné osnovy - jeho povinné časti a možnosti tvorby učebných osnov; Klasifikácia taxonómií cieľov (2 h)
12.15 - 13.00   obedňajšia prestávka
13.00 - 14.30 (90 min.) Mgr.Jana Paleschová, Plán výchovno-vzdelávacej činnosti; Plánovanie výchovno-vzdelávacej činnosti – operacionalizácia cieľov (2 h)

 

Svoju účasť (vyberte si jeden deň) potvrďte do 6.6.2011 na tel.č. 057/7880075 alebo skolskyuradnovakova@centrum.sk.

_________________________________________________________________________________________________________________________

26.5.

_____________________________________________________________________________________________________________________________________-

Osobný spis dieťaťa

____________________________________________________________________________________

 

  16.5.

Povinnosti a obmedzenia zamestnancov materskej školy

 
Každý pracovný pomer so sebou prináša isté povinnosti a pravidlá, ktoré je zamestnanec povinný dodržiavať, ak nechce byť disciplinárne potrestaný, teda nechce niesť postihy za svoje správanie. Ktoré zákony upravujú povinnosti zamestnancov štátnych materských škôl? Aké povinnosti a obmedzenia sa vzťahujú na týchto zamestnancov?

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

9.5.

 

 

   Plánujte so Zvedavčekom - stretnutia pedagógov materských škôl

 

  

_____________________________________________________________________________________________________________________________________-

Metodika predprimárneho vzdelávania   

Publikáciu vytvoril autorský kolektív, zostavený z odborníkov z praxe a vedecko-výskumných pracovníkov. Je určená predovšetkým pedagogickým kolektívom materských škôl. Metodika predprimárneho vzdelávania po koncepčnej stránke nadväzuje na Štátny vzdelávací program pre predprimárne vzdelávanie. Obsahová náplň publikácie reaguje na potreby praxe a rieši rôzne teoretické a odborno-metodické témy predprimárneho vzdelávania. Publikácia bude distribuovaná do všetkých materských škôl na Slovensku, ktoré sú zaradené v sieti škôl a školských zariadení bez ohľadu na zriaďovateľa ako aj na rôzne inštitúcie, ktoré sa zaoberajú riadením materských škôl alebo vzdelávaním pedagógov v materských školách. 

Publikácia v pdf formáte.  

Uvažujme o predprimárnom vzdelávaní spolu  

Článok uverejnený v odborno-metodickom časopise pre materské školy Predškolská výchova č. 4, ktorý mal pozitívny ohlas v pedagogickej praxi. Vymedzuje špecifikum predškolského vzdelávania, zdôrazňuje dôležitosť realizačnej roviny výchovno-vzdelávacej činnosti pre rozvoj osobnosti dieťaťa.  

Text článku v pdf formáte.

/www.statpedu.sk/

____________________________________________________________________________________________________________________________________

5.5.

Pre pedagógov materských škôl vyšla nová publikácia o metodike vzdelávania

     Štátny pedagogický ústav (ŠPÚ) vydal v týchto dňoch odbornú publikáciu pre materské školy pod názvom Metodika predprimárneho vzdelávania, ktorú vytvoril autorský kolektív zostavený z odborníkov z praxe a vedecko-výskumných pracovníkov. Určená je predovšetkým pedagogickým kolektívom materských škôl.
     Metodika predprimárneho vzdelávania po koncepčnej stránke nadväzuje na Štátny vzdelávací program pre predprimárne vzdelávanie. Svojím obsahom publikácia reaguje na potreby praxe a rieši rôzne teoretické a odborno-metodické témy predškolského vzdelávania.
     Distribuovať sa bude do štátnych materských škôl na Slovensku, ako aj do inštitúcií, ktoré sa zaoberajú riadením materských škôl alebo vzdelávaním pedagógov v materských školách. Dostupná bude aj na webovej stránke ŠPÚ www.statpedu.sk.

Bratislava 4. máj 2011

zdroj: minedu.sk

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

26.04.

Orientačný test školskej zrelosti


 
Vstup do základnej školy predstavuje pre dieťa novú etapu života, v ktorej ho čaká množstvo zmien. Musí sa vedieť prispôsobiť novému rozvrhu, spôsobu učenia a musí sa začať sústreďovať na nové poznatky. Ak v nej chce uspieť, malo by byť jednoducho pripravené a zrelé. Aké sú možnosti pri zisťovaní školskej zrelosti, spôsobilosti a pripravenosti dieťaťa?
____________________________________________________________________________________________________________________________________

5.4.

 

Zdravotník školy v prírode

Škola v prírode predstavuje zotavovacie podujatie, ktoré trvá viac ako štyri dni a ktoré je určené na rekreáciu detí, posilnenie ich zdravia a zvýšenie ich telesnej zdatnosti. Okrem detí a zodpovedných pedagogických zamestnancov sa jej zúčastňuje aj zdravotník. Kto môže vykonávať túto funkciu? Aké sú povinnosti zdravotníka v škole v prírode?

Viac»

Motorický vývin dieťaťa predškolského veku

Keď dieťa predškolského veku nepreskočí prekážku, beží len s problémami, zakopáva sa, neposkočí na jednej nohe, môže ísť o, často nepozorovaný, problém v oblasti hrubej motoriky. Ak rovnako dieťa nevie postaviť z kociek vežu, má problémy s úchopom ceruzy, môže ísť o oslabenie v oblasti jemnej motoriky.   

Viac»

Veľkonočné
                        vajíčko

Veľkonočné vajíčko

Koncom apríla budeme sláviť krásne veľkonočné sviatky. Aby ste sviatky prežili ešte príjemnejšie, ponúkame Vám zopár nápadov na aktivity s deťmi. Pomocou nich si vyrobíte rôzne veľkonočné dekorácie.

Viac»

Pedagogická diagnostika v praxi materskej školy

Pedagogická diagnostika v praxi materskej školy

Publikácia Vám pomôže zorientovať sa v rozsiahlej problematike pedagogickej diagnostiky, správne analyzovať prejavy dieťaťa predškolského veku a následne zvoliť vhodné aktivity, ktoré budú stimulovať jeho osobnosť.

Viac»


Odporúčame:
Aktivity pre deti v materskej škole podľa ISCED 0

21.3.

      Pozvánka na celoslovenskú odbornú konferenciu s medzinárodnou účasťou  „Pedagogická tvorivosť učiteliek materských škôl  - Didaktické možnosti rozvíjania osobnosti dieťaťa v materskej škole“  a 17. Snem Spoločnosti pre predškolskú výchovu

_____________________________________________________________________________________________________________________________________

Cvičenie pre šikovných predškolákov

Aké veľké sú zvieratká? ______________________________________________________________________________________________________________________________________

15.3.

materská škôlka nonstop

___________________________________________________________________________________________________________________________________

8.2.

 

 

     

Plán organizačného, materiálno-technického a personálneho zabezpečenia výletu  v materskej škole  


 

___________________________________________________________________________________________________________________________________-

Organizovanie súťaže alebo prehliadky v materských školách

27.10.2010
 
Súťaže a rôzne súťažné aktivity sú pre školy dobrým prostriedkom na rozvíjanie nových a overenie už získaných schopností, zručností a kompetencií detí. Zúčastňovať sa na súťažiach a organizovať ich môžu okrem stredných a základných škôl aj všetky materské školy. Aké sú konkrétne úlohy pri príprave a organizácii súťaží alebo prehliadok v materských školách?
 

Úraz dieťaťa v materskej škole

27.10.2010
 
To, aby dieťa neutrpelo úraz, si asi želá každý, ale aj pri tej najlepšej opatere sa môže stať, že dieťaťu v materskej škole sa pritrafí úraz. Keď takáto udalosť nastane, je dobré vedieť, čo treba robiť a kto je za čo zodpovedný.

 


___________________________________________________________________________________________________________________________________-