02.01.2017
Jednotkový koeficient na rok 2017 - financovanie originálnych kompetencií
Východiskové štatistické údaje a podiel obcí na výnose DPFO pre rok 2017 nájdete tu: https://www.finance.gov.sk/Default.aspx?CatID=11272
Výpočet jednotkového koeficientu:
0,4 *1 764 524 000/8 948 638,6 = 78,87 € na rok na 1 prepočítaného žiaka
zdroj:www.finance.gov.sk
4.11.2016
Výzva na predkladanie projektových zámerov na zvýšenie kapacít infraštruktúry materských škôl
https://www.mpsr.sk/index.php?start
3.11.2015
Od konca októbra zvýšený limit pri verejných obstarávaniach
Bratislava, 26. október 2015 - Úsilie Združenia miest a obcí Slovenska vo vzťahu k zvýšeniu limitu pri verejných obstarávaniach bolo nedávno definitívne schválené Národnou radou Slovenskej republiky.
zdroj:https://www.zmos.sk/aktuality.phtml?id3=26672
13.01.2015
Východiskové štatistické údaje a rozpočtované podiely obcí a VÚC na výnose z dani z príjmu FO pre rok 2015
zdroj:https://www.finance.gov.sk
30.3.2012
Súhrnná správa o hospodárení za rok 2011
Webová aplikácia na vypracovanie výkazu k Súhrnnej správe o hospodárení za rok 2011 bude prístupná od 12.3.2012 na www.vykazy.sk.
Príručka k spracovaniu Správy o hospodárení za rok 2011
30.1. 2012 – zmeny platné pre spracovanie SoH za rok 2011
Na prvej strane výkazu sa sledujú zdroje financovania, čerpanie bežných a kapitálových výdavkov nevyčerpané finančné prostriedky a hospodársky výsledok. V rámci bežných výdavkov sa sledujú mzdy spolu, ďalej poistné a bežné transfery jednotlivcom.
Na druhej strane výkazu sa sledujú prevádzkové výdavky. V samostatných stĺpcoch sa sledujú výdavky na teplo, na výchovno-vzdelávací proces a na ďalšie vzdelávanie pedagogických zamestnancov.
zriaďovateľ jeden spoločný výkaz za
- školy bez právnej subjektivity (všetci zriaďovatelia),
- materské školy a školské zariadenia bez právnej subjektivity (zriaďovateľ KŠÚ).
- školské zariadenia bez právnej subjektivity v zriaďovateľskej pôsobnosti obcí, VÚC cirkevných a súkromných zriaďovateľov len v prípade ak čerpali finančné prostriedky určené na vzdelávacie poukazy,
- materské školy bez právnej subjektivity v zriaďovateľskej pôsobnosti obcí, cirkevných a súkromných zriaďovateľov len v prípade, že dostali finančné prostriedky z rozpočtovej kapitoly MŠVVaŠ SR na výchovu a vzdelávanie päťročných detí alebo na vzdelávacie poukazy.
Upozornenie na sankcie
V zákone č. 597/2003 Z. z. o financovaní základných škôl stredných škôl a školských zariadení v znení neskorších predpisov sú v § 8 b v súvislosti so spracovaním SoH uvedené sankcie za nedodržanie lehoty určenej na predloženie správy o hospodárení krajskému školskému úradu, za nevypracovanie správy o hospodárení a za poskytnutie nesprávnych údajov o výsledkoch hospodárenia v správe o hospodárení. (331,5 € - 33 193,50 €)
Sprístupnenie webovej aplikácie
Webová aplikácia na vypracovanie výkazu k Súhrnnej správy o hospodárení bude prístupná od 12. 3. 2012.
Rekapitulácia dôležitých termínov
- Školy a školské zariadenia odovzdajú SoH svojmu zriaďovateľovi do 5.4.2012
- Zriaďovatelia odovzdajú SúSoH na príslušný KŠÚ do 15.4.2012
- KŠÚ odovzdajú SúSoH na MŠVVaŠ SR do 23.4.2012.
Nováková Alena, Mgr.
Š Ú Ptičie
zdroj:www.vykazy.sk
26.1.2012
Rozpočet_2012_obce
16.9.2011
Prezentácia k zberu údajov pre rok 2011 (aktualizované 15.8.2011)
3.8.
Postup obce pri výberovom konaní na post riaditeľa /ky školy
viď podstránka výberové konanie
Obec
Činnosť obce ako školského úradu
Náplň činnosti obce ako školského úradu, ktorý zabezpečuje prenesený výkon štátnej správy na úseku školstva a ďalšiu administratívno – správnu činnosť na územnú samosprávu, určuje Smernica č. 7/2004 – E v zmysle zákona č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
Školský úrad v rámci preneseného výkonu štátnej správy na úseku školstva okrem zriaďovania a zrušovania škôl podľa § 6 odsek 1 a § 9 odsek 1 citovaného zákona
a) rozhoduje v druhom stupni vo veciach, v ktorých v prvom stupni rozhodol riaditeľ školy, ktorej je zriaďovateľom orgán územnej samosprávy
Odborný zamestnanec zabezpečuje odborné činnosti v oblasti
- prijatia žiaka,
- povolenia odkladu začiatku povinnej školskej dochádzky, dodatočnom odložení plnení povinnej školskej dochádzky žiaka,
- oslobodenia žiaka od povinnosti dochádzať do základnej školy a od oslobodenia od vzdelávania sa v jednotlivých vyučovacích predmetoch alebo ich častí,
- povolenia plniť povinnú školskú dochádzku mimo územia SR,
- uloženia výchovných opatrení,
- povolenia vykonávať komisionálnu skúšku,
- povolenia vykonávať skúšku z jednotlivých vyučovacích predmetov aj uchádzačovi, ktorý nie je žiakom školy,
- určovania príspevku zákonného zástupcu žiaka na čiastočnú úhradu nákladov za starostlivosť poskytovanú žiakovi v ZŠ a v ŠZ,
b) kontroluje dodržiavanie všeobecne záväzných právnych predpisov v oblasti výchovy a vzdelávania s výnimkou kontroly Štátnej školskej inšpekcie
Odborný zamestnanec zabezpečuje odborné činnosti podľa uvedenej kompetencie vo všetkých školách a v školských zariadeniach, ktorých je obec zriaďovateľom.
c) vydáva organizačné pokyny pre riaditeľov škôl, ktorých je zriaďovateľom orgán územnej samosprávy.
Odborný zamestnanec zabezpečuje odborné činnosti vo veci vydávania organizačných pokynov, najmä na príslušný školský rok, ktoré musia byť v súlade s platnými právnymi predpismi.
d) poskytuje odbornú a poradenskú činnosť školám a školským zariadeniam, ktorých zriaďovateľom je orgán územnej samosprávy
Odborný zamestnanec zabezpečuje odborné činnosti v týchto oblastiach
- riadenia a zabezpečovania výchovno-vzdelávacieho procesu,
- riadenia a zabezpečovania školského stravovania,
- ustanovovania a činnosti orgánov školskej samosprávy,
- ďalšieho vzdelávania pedagogických zamestnancov.
Odborný zamestnanec môže
Zabezpečovať na vyžiadanie aj činnosti spojené so zriaďovateľskou pôsobnosťou obce prípravou podkladov podľa § 16,§ 17, § 18, § 22, § 23 zákona,
Byť poverený aj zabezpečovaním ďalších činnosti obcí, ktoré sú samosprávnym výkonom obcí v zmysle ustanovenia § 6, § 8, § 9 zákona.
Usmernenie k postupu pri predkladaní žiadostí o pridelenie finančných prostriedkov na financovanie havárií
K úprave postupu zriaďovateľov škôl pri riešení havarijných situácií vydalo Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu SR Smernicu č. 8/2011, ktorá nadobudla účinnosť 1. marca 2011. Náležitosti žiadosti o poskytnutie finančných prostriedkov na odstránenie havárie obsahuje Čl. 3 smernice. MŠVVaŠ SR vypracovalo vzor tejto žiadosti, ktorý je zverejnený na jeho webovom sídle (https://www.minedu.sk/index.php?lang=sk&rootId=7707 ). K niektorým bodom tejto žiadosti uvádzame:
Bod 1), a) 3 smernice – kód zriaďovateľa pre financovanie, sa uvedie znak z databázy rozpisu finančných prostriedkov na webovom sídle MŠVVaŠ SR, napr. u obce Vištuk to je O508322.
Bod 1), a) 4 smernice – právna forma, u KŠÚ je to ŠRO (štátna rozpočtová organizácia), u zriaďovateľa obce, cirkvi, je to právnická osoba (podľa zákona č. 369/1990 Zb.), u súkromného zriaďovateľa je to s.r.o., a.s., živnostník.
Bod 1), c) smernice – stanovisko právnickej osoby ..., ktorá označila udalosť za havarijnú situáciu, s odôvodnením. Tento bod súvisí s bodom g) smernice (vo vzore žiadosti je to bod č.3 a č. 4 prílohy). V tomto bode určená osoba uvedie, že ide o havarijnú situáciu a zdôvodní ju. Takýmito osobami sú napr. revízni technici elektrických zariadení, plynových zariadení, zdvíhacích zariadení, komínov, plynových kotlov, tlakových zariadení (títo aj pre potrubia na horúcu vodu, paru, vzduch, ....). Pre oblasť stavebných objektov sú to autorizovaní stavební inžinieri pre stavebný dozor, projektanti, architekti, prípadne i súdni znalci z odboru stavebníctva.
Bod 1), d) smernice – predpokladané nevyhnutné náklady ... sa preukazujú položkovitým rozpočtom vypracovaným nezávislou odborne spôsobilou osobou, ktorá rozpočet podpíše a opečiatkuje. Tento bod sa týka bodu 4. vzoru žiadosti, ako aj príloh vzoru žiadosti pod por. č. 5. Týmto dokladom môže byť cenová ponuka, vypracovaná podľa výzvy (zadania) školy, t.j. verejného obstarávateľa. Súčasťou výzvy (zadania) školy, ktorú priložíte k cenovej ponuke, musí byť presná lokalizácia miesta odstránenia havarijného stavu v objekte, napr. výmena podlahy v II. B triede v bloku A školy, oprava WC chlapci na prízemí v bloku B školy, atď. Taktiež musí byť presne kvantifikovaný rozsah zadávaných prác na odstránenie havárie, na základe čoho bude vypracovaná položkovitá kalkulácia v cenovej ponuke. Upozorňujeme, že nestačí priložiť cenovú ponuku s výkazom výmer (nie je možná porovnateľnosť na rozsah zadávaných prác), takáto žiadosť bude vrátená na doplnenie.
Bod 1), f) smernice - doklad, že objekt je majetkom zriaďovateľa a využíva sa na vzdelávanie. V tomto bode sa podobne ako podľa predošlých smerníc priloží kópia listu vlastníctva, prípadne delimitačného protokolu.
Bod 1), g) smernice – doklad o spôsobilosti právnickej alebo fyzickej osoby vydať stanovisko s označením udalosti za havarijnú situáciu. Tento bod nadväzuje na bod 1) c) smernice (vo vzore žiadosti je to príloha č. 4 ). Podľa jeho znenia sa v prílohe žiadosti priloží kópia osvedčenia, oprávnenia, preukazu spôsobilosti, prípadne preukazu znalca tej osoby, ktorá vyhotovila stanovisko a označila udalosť za havarijnú.
Bod 4) smernice – žiadosť so všetkými prílohami zriaďovateľ doručí poštou, prípadne osobne do podateľne KŠÚ. Okrem toho doručí e-mailom (na adresu: KŠÚ) žiadosť a fotodokumentáciu konkrétnej havarijnej situácie. Pre tento prípad fotodokumentácia predstavuje 4 – 6 ks výstižných fotografií havarijného stavu vo formáte JPG (vo fyzickej žiadosti môže byť priložené aj viac kusov farebných fotografií). Tieto fotografie budú na KŠÚ spracované a premietnuté do internetovej aplikácie žiadostí na MŠVVaŠ SR. Na e-mailovú adresu odosielateľa žiadosti a fotografií budú zasielané prípadné pokyny na doplnenie, atď.
V žiadosti musia byť úplne vyplnené všetky jednotlivé body a priložené všetky prílohy, inak bude žiadosť vrátená zriaďovateľovi na doplnenie. Podľa pokynov k smernici je potrebné doplniť zriaďovateľmi všetky uplatnené žiadosti na poskytnutie finančných prostriedkov na riešenie havarijných situácií z bežných aj kapitálových výdavkov, ktoré doposiaľ neboli z MŠVVaŠ SR kladne vybavené a zriaďovateľmi odstránené z iných finančných zdrojov, podľa Smernice č. 8/2011. Termín na doplnenie uplatnených žiadostí podľa predchádzajúcich smerníc je do 31.5. 2011. Žiadosti, ktoré nebudú doplnené podľa tohto usmernenia a do určeného termínu, budú z internetovej aplikácie žiadostí na MŠVVaŠ SR vypustené.
Žiadosť: Havarie - vzor žiadosti.rtf (4,2 kB)
Finančné pásma nákladov na nákup potravín, vrátane diétneho stravovania – Oznámenie.
Upozorňujem zriaďovateľov v pôsobnosti školského úradu, že podľa zákona č. 245/2008 Z. z. o výchove a vzdelávaní (školský zákon) a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov MŠVVaŠ SR zverejnilo aktualizáciu finančných pásiem nákladov na nákup potravín na jedno jedlo podľa vekových kategórií stravníkov a príspevok zákonného zástupcu dieťaťa a žiaka vo výške nákladov na nákup potravín od 01. 09. 2011 vrátane diétneho systému stravovania (celiakia, diabetes a šetriaca diéta).
Aktualizácia finančných pásiem predstavuje 5%-né navýšenie I. finančného pásma nákladov na nákup potravín na jedno jedlo pre všetky vekové kategórie stravníkov platného od 01. 01. 2010 vrátane diétneho systému stravovania ako východiska pre ďalšie úpravy, zapracovanie požiadaviek krajských školských úradov na odstránenie nezrovnalostí, vzniknutých eurokonverziou a úpravu finančných nákladov doplnkového stravovania v internátnych školách a školských zariadeniach s postupnosťou podľa vekových kategórií stravníkov a jednotlivých finančných pásiem.
Pri spracovaní materiálu bol zohľadnený aspekt predpokladaného finančného dopadu na rozpočty rodín so sociálnou odkázanosťou a z toho dôvodu finančné pásma, ktoré predstavujú rozsah nákladov na nákup potravín na jedno jedlo nezohľadňuje vývoj spotrebiteľských cien vybratých základných potravín na Slovensku v plnom rozsahu.
Na základe uvedeného je potrebné upraviť výšku príspevku na čiastočnú úhradu nákladov v školskej jedálni vo VZN obce. Jednotlivé pásma stiahnete na zdroji.